آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی

در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری، پژوهشگران برتر کشوری و دانشگاهی دانشگاه علامه‌طباطبائی معرفی و تجلیل شدند و از کتاب راهبردی دانشگاه رونمایی شد.
۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۲ کد : ۲۴۰۶۱ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۵۵
آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری، با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، دکتر رضامراد صحرائی،‌ وزیر آموزش و پرورش، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، مهدی الیاسی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر رضا صابری، سرپرست مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران برگزیده دانشگاه علامه‌طباطبائی، شامگاه یکشنبه، 3 دی‌ماه 1402 در تالار اجتماعات پژوهشگاه صنعت نفت، به همت معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.
در این آیین از سند اولویت‌های پژوهشی، کتاب برنامه راهبردی دانشگاه و نیز نقشه راه پارک علم و فناوری دانشگاه رونمایی شد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.

 

دکتر معتمدی در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری گفت: دانشگاه علامه‌طباطبائی ظرفیت منحصر به فرد و ویژه‌ای دارد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی و همچنین جزو دانشگاه‌های برتر کشور است. بیش از 600 عضو هیئت علمی دارد که هرکدام سرمایه بزرگی برای کشور هستند. حدود 14هزار دانشجو داریم که بیش از 70درصد آنان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی جایگاه مناسبی در سطح دانشگاه‌های سطح اسلام و دانشگاه‌های ایران دارد، گفت: این افتخارات ستودنی و مایه فخر است. دانشگاهی که دانش‌آموختگان آن در حکمرانی و حاکمیت در جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند. این دانشگاه ظرفیت بی‌همتایی است که همچنان مولد خواهد بود و به خدمات خود ادامه می‌دهد.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه این ظرفیت بزرگ و منحصر به فرد مسئولیت ما را در دانشگاه سنگین می‌کند، افزود: چشم امید جامعه در حوزه علوم انسانی دانشگاه علامه‌طباطبائی است. جامعه از ما انتظار دارد که این دانشگاه علوم انسانی را در کشور رهبری کند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه‌طباطبائی ظرفیت مرجعیت را در علوم انسانی دارد، گفت: انتظار مردم از دانشگاه این است که بتواند تولید علم علوم انسانی کند و در حل مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه علوم انسانی نقش‌آفرین باشد و علوم انسانی را رهبری کند. انتظار این است که ما دانشجویانی تربیت کنیم که آن‌ها انسان‌های مسئولیت‌پذیر متدین و متخصص و مفیدی برای جامعه باشند.

الیاسی نیز در این آیین عنوان کرد: در قالب توافق‌نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه زیرساخت‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضای مطالعاتی و‌ همچنین حوزه محتوایی، حمایت‌هایی انجام می‌شود تا دامنه و عمق تاثیر علوم انسانی در اقتصاد افزایش یابد.

وی گفت: در این توافق‌نامه، تاکید و تمرکزمان را بر اثربخشی و کاربردی‌سازی علوم‌ انسانی در جامعه قرار داده‌ایم و سعی داریم تا با کمک دانشگاه علامه‌طباطبائی، جریانی را در جهت تاثیرگذاری هرچه بیش‌تر علوم انسانی در اقتصاد، پایه‌گذاری کنیم.
معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، ادامه داد: در این جهت تجربیات کشورهای مختلف بررسی شد که پرسش اصلی ما در این پژوهش‌ها درباره نقش و چگونگی مداخلات دولت در علوم انسانی بود. در نتیجه این مطالعات دریافتیم که دولت‌ها، طیف گسترده‌ای از حمایت‌ها را در دستور کار دارند که از پژوهش‌های پایه و کاربردی تا تامین زیرساخت‌ها و فناوری‌ها در خدمت علوم‌انسانی را شامل می‌شود. بر اساس یافته‌های این مطالعات، سعی شد تا برنامه‌ای در معاونت علمی کلید بخورد که اساس آن اثربخش‌سازی علوم انسانی در اقتصاد باشد.

 

لینک منبع خبر


نظر شما :