مراسم رونمایی از ۲۰۰۰ جلد کتاب اهدایی جناب آقای دکتر محمد اسعد نظامی به کتابخانه دانشکده

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۸ کد : ۲۳۹۷۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۶۹
مراسم رونمایی از ۲۰۰۰ جلد کتاب اهدایی جناب آقای دکتر محمد اسعد نظامی به کتابخانه دانشکده

حدود 2000 نسخه کتاب  از گنجینه ی دکتر محمد اسعد نظامی به کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اهدا شد. اغلب این کتب لاتین هستند و در حوزه جامعه شناسی، فلسفه و اقتصاد می باشد و در پربار کردن مخازن کتابخانه  دانشکده سهم بسزایی دارد.

در روز دوشنبه 27 آذرماه مصادف با روز پژوهش دانشکده علوم اجتماعی؛ از این گنجینه ارزشمند با حضور خانواده محترم دکتر نظامی و اساتید محترم در کتابخانه دانشکده رونمایی شد.

دکتر محمد اسعد نظامی  (۲ خرداد ۱۳۱۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷)  جامعه‌شناس، استاد، رئیس سابق و یکی از بنیانگذاران دانشکده علوم اجتماعی و تعاون دانشگاه تهران بود.  از تاریخ ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۷ نظامی از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه‌های علوم انسانی به ویژه رشته‌های مرتبط با علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی بود. تأسیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران  و تأسیس مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و معاونت و سپس تصدی ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مدیرکل آموزشی دانشگاه تهران و عضویت در شوراهای اصلی و کلیدی در وزارت علوم از جمله خدمات نظامی در دوره خدمت ایشان در دانشگاه تهران است. او در ابتدای تأسیس دانشکده علوم اجتماعی و ریاست جمشید بهنام به معاونت او انتخاب شد.


نظر شما :