گزارش تصویری
با تأکید برتقویت اخلاق حرفه ای درابعاد آموزش، پژوهش، نشر و کاربرد علم، نشست " فضای هنجاری علم در ایران" روز یکشنبه 21 آذر ماه برگزار شد.
دراین نشست با هدف شرح ناراستی های حاکم بر فضای علم به ویژه در روابط آموزش و پژوهش دکتر سید آیت الله میرزایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نتایج پژوهش خود در حوزه اخلاق علم را ذیل عنوان فضای هنجاری پژوهش علوم اجتماعی در ایران مطرح کردند. پس از آن دکتر غلامرضا ذاکر صالحی عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به بحث درباره دلایل تقلب علمی در آکادمی ایران پرداختند. خانم دکتر معصومه قاراخانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به ترسیم فضای هنجاری آموزش علوم اجتماعی ایران پرداختند. ازنقطه نظر این سه پژوهشگر، هنجارشکنی در فضای علم هم در سطح ساختاری نظام توزیع منابع و نظام قواعد تنظیم کننده زمینه ساز بروز هنجارشکنی علمی است و هم در سطح فردی در رجوع به خصلت فردی و شخصیتی کنشگران فضای علم مورد توجه است. لذا تقویت فضای هنجاری علم در پرتو توجه به این دو سطح از عوامل امکان پذیر خواهد بود.
نظر شما :