ثبت نهایی نشریه «برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای» دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین‌المللی «DOAJ»

۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۴۰۳ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۸۸
ثبت نهایی نشریه  «برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای» دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه بین‌المللی «DOAJ»

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد شرفی، مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در جهت بین‌المللی‌سازی نشریات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، سه نشریه «مطالعات تجربی حسابداری مالی»‌، «مطالعات رسانه های نوین» و «برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای» به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، در پایگاه بین‌المللی نشریات با دسترسی آزاد (DOAJ) ثبت نهایی شد.
وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای ارزیابی مجلات که هرساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر می شود، ثبت نهایی نشریه یا مجله در پایگاه DOAJ است، افزود: با ثبت این سه نشریه در پایگاه بین‌المللی نشریات با دسترسی آزاد، تاکنون 23 نشریه از نشریات دانشگاه علامه طباطبائی در این پایگاه ثبت و برای ثبت پنج نشریه دیگر اقدام شده است.
دکتر شرفی بیان کرد: پایگاه بین المللی نشریات با دسترسی آزاد یکی از پایگاه های علمی است که دسترسی رایگان به مجلات علمی را فراهم می کند و ماموریت اصلی آن افزایش رویت پذیری، شهرت، استفاده بیشتر از مجلات، دسترسی آزاد بدون محدودیت‌های جغرافیایی و زبانی است.
گفتنی است پایگاه نشریات با دسترسی آزاد از طریق آدرس www.doaj.org قابل دسترسی است. این پایگاه یکی از پایگاه های بین‌المللی جهت نمایه‌سازی مجلات رایگان است که امکان دسترسی و جستجوی مقالات نمایه شده را به صورت رایگان فراهم می کند. محققان می توانند در DOAJ به تعداد زیادی از مجلات الکترونیک رایگان در تمامی حوزه ها به زبان انگلیسی و تعدادی از زبان های دیگر به صورت تمام متن دسترسی داشته باشند. در این پایگاه مقالات به روز شده نمایش داده می شوند و مجلاتی که دیگر منتشر نمی شوند، از این پایگاه حذف می‌شوند. مزیت اینکار اطلاع از مجلات فعال، با دسترسی رایگان است.


نظر شما :