نخستین روز از دومین همایش ملی «سیاست گذاری اجتماعی در ایران» در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۷۹۲۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۶۶
دومین همایش ملی «سیاست گذاری اجتماعی در ایران» با هدف تاکید بر نقش حیاتی رویکرد سیاست گذارانه و کاربست دستاوردهای شاخه های مختلف علوم اجتماعی در حل مسائل پیش روی جامعه ایرانی و تبادل علمی، امروز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علامه طباطبائی شروع به کار کرد.
نخستین روز از دومین همایش ملی «سیاست گذاری اجتماعی در ایران» در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دومین همایش ملی سیاست گذاری اجتماعی در ایران به همت دانشکده علوم اجتماعی و پژوهشکده مطالعات و سیاست گذاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، دکتر اردشیر انتظاری، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه، دکتر سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و جمعی از صاحبنظران، استادان و دانشجویان حوزه علوم اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور، به مدت 2روز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.
دکتر علی اکبر تاج مزینانی، دبیر علمی این همایش در آیین شروع به کار این همایش، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای برگزاری همایش، گفت: در مجموع ۱۹۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۱۴۴ چکیده پذیرفته شده به صورت کتابچه، چاپ و در اختیار حاضران و شرکت کنندگان قرار گرفته است. در دو روز همایش نیز 17 پنل در موضوعات مختلف اجتماعی ارائه خواهد شد که در پایان هر پنل، جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.
وی با اشاره به موضوع همایش با عنوان سیاست گذاری اجتماعی، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، هم بخش اجرایی و هم بخش آکادمیک باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا حرف های هم را بشنوند و پاسخ و استدلال های خود را به صورت گفت و شنود مطرح کنند. حوزه سیاست گذاری اجتماعی نیازمند توجه بسیار است چرا که حل بخش قابل توجهی از معضلات گفته شده در این حوزه به سیاست گذاری اجتماعی مربوط می‌شود. 
دبیر علمی دومین همایش ملی سیاست گذاری اجتماعی در ایران با بیان اینکه نقش کارکرد سیاست های اجتماعی در کاهش دردها و پیامدهای بسیار منفی سیاست های ضد اجتماعی بسیار سازنده است، افزود: دانشگاه امیدوار است با وجود گام هایی که در چهار یا پنج سال گذشته همچون راه اندازی رشته سیاست گذاری اجتماعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، راه اندازی پژوهشکده مطالعات و سیاست گذاری اجتماعی با هم افزایی دانشگاه‌های دیگر برداشته است، گفتمان سیاست گذاری اجتماعی و رفاه اجتماعی بتواند جایگاه خود را هم در حوزه دانشگاهی و هم در حوزه اجرایی کشور پیدا کند.
علاقه مندان می توانند از طریق لینک تالارهای مجازی:
سالن شهید مطهری (https://meeting.atu.ac.ir/ch/spi1)
سالن شهید ارشاد (https://meeting.atu.ac.ir/ch/spi2)
مرکز نوآوری اجتماعی (https://meeting.atu.ac.ir/ch/spi3)
به صورت مجازی نیز در روز دوم این همایش شرکت کنند.
گفتنی مراسم اختتامیه دومین همایش ملی سیاست گذاری اجتماعی در ایران، دو‌شنبه 19 اردیبهشت ماه سال جاری، ساعت  16 تا 17:30، در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.


نظر شما :